دست نوشته های یک علاقه مند به علم...

دست نوشته های یک علاقه مند به علم...

مجموعه مقالات تحقیقی یک مخترع و محقق
دست نوشته های یک علاقه مند به علم...

دست نوشته های یک علاقه مند به علم...

مجموعه مقالات تحقیقی یک مخترع و محقق

یه ایده راجع به پیشرانه پالسی پلاسمایی...

همانطور که میدونید سیستم رانشگر پالس پلاسمایی یه چیزی بین لامپ فلورسنت و ریل گان هست که تفلون PTFE رو با یه اسپارک تصعید میکنید و به فاز پلاسما میبرید و با یه اسپارک بزرگتر بهش حرارت میدین تا  فشارش بره بالا. این فشار بالا در خروجی تبدیل به سرعت میشه تا رانش تولید کنه. 


میدونید که میزان ذرات یونیزه در حجم پلاسما، میزان رسانایی اونو تعیین میکنه و درصد ذرات یونیزه در پلاسما 20 هزار درجه کلوین ما حداکثر 5 درصده. هرچه رسانایی سیال بره بالا راندمان هم میره بالا و بهتره روش کار کنیم. اگه راجع به ژنراتور مگنتوهیدرودینامیک تحقیق کرده باشید اونجا به شیوه بذرپاشی پتاسیم و سدیم و دیگر عناصر قلیایی خاکی رسانایی پلاسما رو افزایش میدن. ایده ام اینه که به جای استفاده از تفلون PTFE خالی از کامپوزیت PTFE و نانوذرات پتاسیم استفاده کنیم. 


البته من خودم داخل PTFE چندتا سوراخ کوچیک با Cnc ایجاد میکنم و میدم تو خلا کامل چندتا میله یا سوزن از جنس پتاسیم خالص درونش جاسازی کنن.فکر میکنم در کنار همدیگه راندمان رو افزایش میدن و احتمالا میزان رانش ایجاد شده رو چند برابر میکنن.

نظرات 1 + ارسال نظر
مرتضی یکشنبه 9 فروردین 1394 ساعت 12:42 http://sargardoonalam.persianblog.ir/

سلام آقا عرفان
حال شما ؟
سال نو مبارک.
وقت نکردم در مورد موضوع شمافکر کنم اما بهرحال یکی از نامه های شما را در وبلاگم کپی کرده ام.
http://sargardoonalam.persianblog.ir

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد