دست نوشته های یک علاقه مند به علم...

دست نوشته های یک علاقه مند به علم...

مجموعه مقالات تحقیقی یک مخترع و محقق
دست نوشته های یک علاقه مند به علم...

دست نوشته های یک علاقه مند به علم...

مجموعه مقالات تحقیقی یک مخترع و محقق

دیدید این آدما چطور همدیگه رو تو مترو هل میدن؟

امروز داشتم برمیگشتم کرج خسته بودم مثل همیشه رسیدیم صادقیه و مردمم عین هیولا دنبال صندلی خالی می گشتن.


بازم مثل همیشه شاهد سوار شدن مردم به مصدوم بر تندروی مترو بودم. خیلی تو فکر رفتم...

عزیزان مثل همیشه دوباره هل میدادن و چند نفر هم زیر دست و پا می موندن و کلی هم فحش و فحش کاری.

مترو که رفت یکم قدم زدم و به این فکر میکردم که راه حل باید فنی باشه یا فرهنگی؟


دیدم اگه بخوام تکنولوژی رو پیشنهاد کنم که این موضوع رو به زور حل کنه به درد نمیخوره.

از طرفی هم مردم ما عامی تر از اونی هستند که بخوایم از راه فرهنگ سازی این مسئله رو حل کنیم.

آخه میدونید که مردم ما گل بی عیب اند و الانم سطح جامعه از اونا کمتره و دارن حیف میشن :|

تو این افکار شیطانی بودم که یهو یه وحی الهی یا سیگنالی از طرف موجودات فضایی یا چه میدونم جرقه ای از خلاقیت خودم به ذهنم زد!

ببینید یه اصلی در جامعه ما حکم فرماست... همیشه راحت طلبی عقلای یک جامعه باعث سو استفاده جاهلان میشه.

ما عقلای جامعه که خیلی راحت هر کاری رو برای حل مشکلات می کنیم(هرچند هم که از نظر عوام مسخره باشه) هیچ میدونیم دلیل این بی فرهنگی خود ماییم؟


چرا ما همیشه عین آدم سوار مترو میشیم؟!

چرا دنده عقب سوار مترو نمیشیم... سخته نه؟ممکنه بخوریم زمین؟ مسخره است؟

اما یکم بهش فکر کنید...راه حل همینه! اگه همه موقع سوار شدن به مترو برگردیم و دنده عقب سوار مترو بشیم دیگه کسی نمیتونه نفر جلوییش رو هل بده.


فرض کنید مثل همیشه تو ایستگاه مترو قرار دارید و جمعیتی پشت شما قرار داره. وقتی مترو میاد و همه میخوان سوار بشن، درحالت معمولی خیلی راحت میتونن شما رو هل بدن و کمپرس تون کنن اما اگر همه برگردن و دنده عقب سوار مترو بشن دیگه کسی نمیتونه هل بده.

شاید مسخره باشه اما اگر جزو عقلای این مملکت هستید نه جاهلین به خاطر خودتون اینکارو انجام بدید و دیگران پیشنهاد کنید.