دست نوشته های یک علاقه مند به علم...

دست نوشته های یک علاقه مند به علم...

مجموعه مقالات تحقیقی یک مخترع و محقق
دست نوشته های یک علاقه مند به علم...

دست نوشته های یک علاقه مند به علم...

مجموعه مقالات تحقیقی یک مخترع و محقق

علم بهر ثروت اندوختن گناه است...

علم بهتره یا ثروت؟ لابد میگیم علم چون ثروت آفرینه!ولی خدایی و وجدانا هم حساب کنیم حماقت یعنی برای کسب ثروت بری کشف کنی سیاه چاله ها فلان ویژگی رو دارن!

یا فلان پدیده وجود داشته و تا الان هیچکس توجه نکرده. میدونم شمام مثل من فکر میکنین از طرفی هم اصلا اهل این کارا نیستید که بخواید چیزی رو راجع به طبیعت کشف کنین. ما ایرانیا خیلی پرتیم و اصلا اون قوم پارس که برای علم تا ثریا میره نیستیم. 

موضوع اینجاست که ما کتاب های درسی داریم که اکثرا برای حفظ کردن مطالب نوشته شدند حتی مقالات کنفرانس های داخلی رو که ملاحظه کنین اکثرا چکیده ای از درس های کتب مختلفه در واقع طرف یا رفته از مقالات داخلی که برگرفته از کتاب های ترجمه شده داخلی هستند و یا اگه ترجمه بلد بوده رفته رفرنس کتاب های درسی رو گرفته ترجمه کرده تا یه مقاله ازش دربیاد.میدونید اکثرا مقاله نویسی در ایران حکم حل تمرین رو داره معمولا نه چیزی اصلاح میشه نه کشفی صورت میگیره که پرچم داری کنیم. 

برای حل این مسئله که ریشه در دید غیر سیستمی ما به دنیا داره بهتره ببینم چی شد که به این جا رسیدیم؟ و اینکه آیا وضعیت داره بهتر میشه یا بدتر؟ مطمئنم که وضعیت داره بهتر میشه چون نسل های جدید تر حداقل در دانشگاه تحت فشار هستند که دید و تحلیل سیستمی رو یاد بگیرن. اما دلیل اینکه به اینجا رسیدیم نداشتن الگو برای بهتر زیستن بوده و هست. ما از زمانی که از تعامل فرهنگی با کشور های پیشرفته دور شدیم به علت اینکه این دور شدن خیلی سریع و لحظه ای بود به درد ندانم کاری دچار شدیم. از طرفی هم از جامعه جهانی دور بودیم و نتونستیم بر حسب نیاز های جهانی حرکت کنیم. امیدوارم که سال پیش رو سال دوستی ملت ها هم بشه...

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد