دست نوشته های یک علاقه مند به علم...

دست نوشته های یک علاقه مند به علم...

مجموعه مقالات تحقیقی یک مخترع و محقق
دست نوشته های یک علاقه مند به علم...

دست نوشته های یک علاقه مند به علم...

مجموعه مقالات تحقیقی یک مخترع و محقق

میخوام برم فیزیک هسته ای

سلام ببخشید این چند وقته نبودم یکم حالم گرفته بود بابت یه سری از مسائل شخصی و نشد به وبلاگ برسم. آقا ما با این ریاضی جبری خراب مون تصمیم گرفتیم بریم فیزیک هسته ای لیسانس بگیریم. اینجوری هم که فهمیدم حسابی ذوق کش می کنن و کلا کمتر از 15 واحد فیزیک هسته ای قراره بخونیم. حس جودی ابوت رو دارم که ظرف بیسکویت رو جلوش میزاشتن میخواست بخوره دستش رو قلم می کردن خیلی ظلمه به خدا. تصمیم من برای رفتن به این رشته به دو دلیله. اول برای این بود که از الکترونیک تغییر رشته دادم و بعد از یک سال تحصیلی پر مشقت (که هنوز هم تموم نشده ) برای گرفتن پیش دانشگاهی گذروندم دلم میخواست بهترین رشته ای که به فکرم میرسه رو برم. از اونجایی که علاقه زیادی هم به انرژی و پیشرانش دارم دیدم بهتره به سمت فیزیک هسته برم که دق و دلی تمام این سال های دوری از دانشگاه و درس رو دربیارم.دومین دلیلم این بود که بتونم چند تا نظریه و اختراع مرتبط با این رشته رو هم با حمایت دانشگاه ثبت و افشا کنم. فکر می کنم انرژی هسته ای تنها راه بشر برای دست یابی به اهداف بلند پروازانه خودشه و تبدیل ماده به انرژی میتونه رویای بشر رو برای مدیریت کیهان میسر کنه. من به شخصه از مفاهیم فیزیک هسته ای خوشم نمیاد اما چون به استعداد های نظری که در خودم دارم معتقدم میدونم به لحاظ درک و فهم با مفاهیم این رشته به راحتی کنار خواهم آمد و حتی می توانم برخی از مفاهیم را اصلاح هم بکنم. البته من فلسفه خودم رو دارم و از مکتب پوزیتیویسم و رئالیسم استفاده نمی کنم. میدونید اعتقاد دارم که رئالیست بودن باعث کورکورانه جلو رفتن میشه و پوزیتیویست بودن باعث کند شدن حرکت محققان می شود. فلسفه من بر دو اصل استواره:

1- استعداد های افراد ضامن انتخاب های درست آنها می شود.

2- هیچ نظریه اشتباهی وجود ندارد چون تئوری ها همگی بر اساس شواهد به وجود می آیند و سعی در توصیف دقیقتر یک پدیده را دارند.

استعداد افراد بدین جهت باعث انتخاب درست شان می شود که سیستم عصبی آنها در حوزه مشحص فیلتراسیون(هنجار سازی) مناسب تری برای گذر اطلاعات فراهم کرده و در نتیجه محیط آزمایش مناسب تری نیز توسط این افراد پیش بینی می شود. اگر هم توجه کنید در طول تاریخ افرادی توانستند نظریه های دقیقتری بدهند که آزمایش های مناسب تری طراحی کرده اند.از آنجا که طراحی ابزار های آزمایش مستلزم طراحی توابع مناسب در فکر ماست و هر کدام از افراد ذاتا به بخشی از علم ریاضی تخصص دارند بنابراین استعداد افراد نقش میسری در انتخاب درست آنها خواهد داشت. صحبت نهایی من این است که اگر ما به جای بسیج کردن افراد زیادی، برای یافتن جواب سوالات با تکیه بر مکتب اثبات گرایی، از افرادی استفاده کنیم که در آن حوزه استعداد ذاتی دارند، می توانیم گام های سریع تر و مطمئن تری جهت رسیدن به اهداف مورد نظر خود برداریم.

مهمترین جنبه استفاده از افراد با استعداد در محیط کاری کاهش هزینه های استقراگرایی و تکیه هرچه بیشتر به استنتاج گرایی است.

خب زیاد حرف زدم بچه ها برام دعا کنید بتونم رشته ای رو که براش تلاش کردم برم.

موفق باشید.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد